خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/30 - 11:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

حل مساله یمن در گرو احترام گذاشتن به خواسته های مردم این سرزمین است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه حل مساله یمن در گرو احترام گذاشتن به خواسته های مردم این سرزمین است، گفت: تصمیم‌گیرندگان اصلی در حل بحران یمن، مردم یمن هستند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رایزنی‌های یمنی- یمنی با نظارت سازمان ملل و سرپرستی عربستان سعودی، گفت: همانطور که وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرده است، گروه‌های مختلف یمنی نقش موثری در تعیین سرنوشت کشور خود دارند لذا دولت و گروه‌های مبارز یمن باید تصمیم بگیرند و ایران به عنوان حافظ منافع شیعیان و گروه های حزب الله از این فرایند حمایت می‌کند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری توافق ایران و عربستان و بازگشایی سفارتخانه‌ها در روزهای آتی، افزود: در این مدت  و در طی چند دور نمایندگان عربستان و عمان به صنعا رفتند و مذاکرات میان گروه‌های یمنی هم سرعت بیشتری به خود گرفته است و زمنیه‌هایی برای رسیدن به تفاهم فراهم شده است، جمهوری اسلامی ایران هم با حفظ منافع گروه‌های یمنی و امنیت منطقه در این موضوع می‌تواند یک میانجیگری مثبتی داشته باشد.



رضازاده در ادامه اظهار کرد: حل مساله یمن در گرو احترام گذاشتن به خواسته های مردم این سرزمین است البته جمهوری اسلامی ایران هم از همان ابتدا اعلام کرده که این آمادگی را دارد تا برای رسیدن به تفاهم میان دو طرف و همچنین گروه‌ها یمنی تلاش خود را بکار ببنند و در این مسیر کمک کند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: همان طور که بارها از سوی مقامات دستگاه دیپلماسی کشورمان اعلام شد و حتی در جریان مذاکرات میان تهران و ریاض هم از سوی نمایندگان ایرانی مورد تاکید قرار گرفت، تصمیم گیر اصلی در این زمینه خود مردم یمن هستند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: یک توافق عادلانه از طریق مذاکرات، مردم یمن را نجات خواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360434
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم